Tapolca, a mesék földje 1.

"Ám nézz a szerelmes játszi
kergetőzésre itt a magasba
piros-kék szitakötő párt fogsz látni
alattuk a kerek malom-tavacska"

wp_20160603_17_48_01_pro_1.jpg

Hosszú idő után újra szülővárosomba, Tapolcára vitt az utam. Először - eddigi szokásomhoz híven - a meseszép malomtóhoz mentem, ahol gyönyörködtem a tájban, s eszembe jutottak Németh István Péter, tapolcai költő fent idézett sorai.

Nem időzhettem azonban sokáig, mivel hamarosan jelenésem volt ott, ahol a tónak kristálytiszta vize ered: a világhírű tavas-barlangban.

Egy magas, vidám fiatalember fogad a tavaly átadott látogatóközpontban, s elkezdi a vezetést. Alig öt perce mesél, és máris úgy tűnik, mintha  már rég ismernénk egymást: végre egy idegenvezető, aki nem idegenkedik!

Elindulunk. Hamarosan  színes kiállítás tárulkozik elém. Ebből megtudom, hogy a tapolcai az ország 4. leghosszabb barlangrendszere a maga 10 kilométeres járathosszával, de nem kizárt, hogy fedeznek fel újabbakat, s dobogós lesz. Megismerem a barlang kialakulásának, majd felfedezésének izgalmas történet. Ennek elképzeléséhez segítséget nyújt a 3D-s vetítés is, amelyhez külön "mini-moziterem" jár.

A kiállítás rendezői a kisgyermekes családokra is gondoltak: az elven gyerkőcöket mászófal, a nyugodtabbakat rajz és kirakós várja. 

A tárlat interaktív, családbarát, és rendkívül színvonalas!

Az idő hamar telik, s már azon kapom magam, hogy a barlang lépcsőit koptatom. Amikor megérkezek, csodálatos látvány fogad: Kis csónakok ringatóznak a csillogó vízen.instagramcapture_b51e92e8-886d-4e50-919b-279536e38402.jpg

Ha már a családokról szóltam, jöjjenek a fiatalok: srácok, a tavas-barlang kiváló randihely! Utána pedig egy tapolcai gasztro-túra (amelynek egy lehetséges útvonalát hamarosan bemutatom), és a lány kéri meg a kezeteket! :)

Két igen udvarias "kikötős" fogad, segítenek beszállni a ladikba. Közben elmesélik, hogy a barlangnak havonta pár "fürdővendége" is érkezik. Ők általában azok, akik nem fogadják meg a "matrózok" tanácsait, és addig-addig mozgolódnak a csónakban, amíg az fel nem borul.

Sajnos, nem volt Pamela Anderson a környéken, ezért a fürdést és vízimentést ma kihagytam.

De a viccet félretéve: olyan csodát láttam, mint még soha. A földi idill után (malomtó) belekóstolhattam a földalatti mesevilágba is.

Ha valaki szeretne pár órát vagy napot kiszakadni a már megszokott forgatagból, keresse fel Tapolcát és a tavas-barlangot. Garantáltan elfelejti minden gondját! :)

 / A sorozat második részében Tapolcán teszek gasztro-túrát, majd bemutatom a környék legjobb randihelyeit /